Cu cât e mai lungă coada, cu atât mai bine

Parintele acestui concept, numit long tail si utilizat in PR este Chris Anderson, cel care a si dat aceasta denumire in anul 2004. Long tail (in traducere coada lunga) se refera la anumite expresii cheie pe care le introducem intr-un motor de cautare atunci cand dorim sa aflam o informatie. Mai exact, atunci cand vrem sa aflam cu exactitate ceva, nu este suficient sa introducem doar 2/3 cuvinte-cheie (acesta este cazul short tail), ci trebuie sa introducem mai multe cuvinte-cheie pentru a obtine rezultatul dorit.

b2b_long_tail

Se poate da chiar in acest sens un exemplu…daca dorim sa cautam pe google ce inseamna long tail, in loc sa tastam doar long tail, mai bine scriem long tail chris anderson, pentru a asocia termenul cu fondatorul sau si pentru a intelege exact semnificatia acestuia explicata chiar de catre el.

Statistic 60% dintre internauti aplica acest concept de long tail, tastand mai mult de 3 cuvinte, iar procentul este in crestere, pe cand restu’ prefera sa se rezume la mai putin de 3 cuvinte-cheie. Este indicata folosirea termenilor specializati, care sa faca trimitere la continutul unui site, la produsele sau serviciile despre care dorim sa aflam informatii.

Dupa cum am citit si pe acest blog, “aici conteaza cat de lunga-i coada”. Prin utilizarea acestei tehnici s-au format numeroase combinatii posibile de cuvinte de cautare, de aceea atunci cand tastam pe un motor de cautare mai putin de 3 cuvinte primim numeroase variante din care sa alegem. S-a constatat, de asemenea, ca multi internauti cauta in priemele 10 rezultate aparute fara sa se rezume si la celelalte.

10.LongTail

Mai exista un termen legat de cel de long tail si anume hot tail. Acesta are o semnificatie diferita si nu trebuie confundat cu long tail sau cu short tail. In imaginea urmatoare este o carte in care sunt prezentate mai multe informatii despre acest concept.

Layout 1

Advertisements

One thought on “Cu cât e mai lungă coada, cu atât mai bine

  1. Pingback: Here comes the hot tail… | Ana-Maria Karcsi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s