Brandingul personal – tu ce imagine doreşti să transmiţi?

personal-branding

Brand, branding, auzim peste tot acest concept, dar oare la ce se referă mai exact? Când vorbim de branding personal, ne gândim la persoane motivate care vor să transmită o imagine bună asupra activităţii pe care o depun. El se găseşte, în mare parte, în rândul profesioniştilor, dar nu numai. Dupa cum spunea şi Paul Olteanu pe blogul său “Brandingul personal devine astfel nu un lux rezervat doar directorilor de multinațională şi antreprenorilor, ci o necesitate  specifică oricărui om ce îşi doreşte să fie găsit, recunoscut şi remunerat pentru ce ştie să facă cel mai bine”.

imagesdd

Cum îţi dai seama că ai nevoie de un brand personal? Atunci când o persoană simte că nu este apreciată destul pentru munca depusă, când lumea nu prea ştie cu ce se ocupă sau când are nevoie, pur şi simplu, de o imagine mai bună, este indicat să apeleze la un brand personal.

Poate te întrebi cu ce te ajută un brand personal…prin apelarea la un brand personal, vei găsi raspunsuri la problemele menţionate anterior. Astfel, acea persoană poate ajunge să fie apreciată pentru activitatea depusă, dacă înainte nu era, lumea află cu ce se ocupă, iar imaginea asupra acelei persoane poate fi îmbunătăţită.

De asemenea, printr-un brand personal, persoana care apelează la aşa ceva, poate câştiga bani. Cum va face acest lucru? Prin lansarea de servicii/produse care să îi poarte numele, lumea va ajunge să cunoască acea persoană, să apeleze la produsele/serviciile ei, numele acestei persoane devenind practic un brand, lumea va asocia numele acelei persoane cu activitatea sa.

În cele ce urmează voi enumera câteva tactici de personal branding, care pot fi folosite:

– Primul pas este identificarea stilului care ţi se potriveşte – trebuie să fii tu însuţi, să nu te identifici cu altcineva, să ştii care este imaginea ta actuala şi care este cea pe care doreşti să o transmiţi;

personal-branding-2011

– După identificarea stilului personal, acesta trebuie pus în practică, astfel încearcă să ai activităţi care se potrivesc stilului tău;

– Realizarea unei cărţi de vizită este esenţială- această carte poate fi oferită la diverse evenimente sau întâlniri, nu ştii când cineva se va folosi de ea;

– Contruirea unui blog – Acest aspect ţine tot de branding personal, întrucât pe blog pot fi găsite informaţii despre persoana ta, şi astfel ajungi să fii cunoscut mai bine;

– Caută informaţii pe google despre tine – trebuie să ştii ce informaţii se găsesc şi ce informaţii ai dori să se găsească despre persoana ta;

-Alte tactici ţin  mai mult de personalitate şi se referă la creativitate, pasiune, consecvenţă, interacţiune, informare, promovare.

În tacticile de promovare online intră blogul, reţelele sociale, recomandări speciale (testimoniale, scrisori, mail-uri). Mai multe informaţii despre brandingul personal puteţi găsi şi în acest link.

Advertisements

One thought on “Brandingul personal – tu ce imagine doreşti să transmiţi?

  1. Pingback: Cum stai cu reputaţia în mediul online? | Ana-Maria Karcsi

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s