Cum stai cu reputaţia în mediul online?

Screen-Shot-2013-03-08-at-10.06.33-PM-275x275

Ideea de reputaţie se aseamănă cu cea de branding personal, adică se referă la imagine, cea pe care o vedem noi, pe care o văd ceilalţi, dar şi modul în care am dori să fim văzuţi. Dacă într-o altă postare am vorbit despre brandingul personal, acum voi vorbi despre managementul reputaţiei online. Acest lucru implică în mare parte companiile care doresc să fie văzute bine în mediul online. Este evident că orice companie îşi doreşte o reputaţie cât mai bună, atât în online, cât şi în afara lui. Cum o va obţine?

Dacă ne raportăm strict la online, putem spune că blogurile, social media, ziarele online reprezintă un mod bun de transmitere a informaţiilor şi astfel de creare a unei reputaţii. Putem lua cazul Danone, atunci când s-a descoperit faptul că acesta conţine aflatoxină, informaţia a apărut pe diverse bloguri şi în ziare online şi astfel, vânzările acestora au scăzut cu 15%. Scandalul i-a făcut să obţină o reputaţie proastă.

reputation-management-ikav3

Poţi să afli ce se spune despre tine în mediul online, folosind diverse metode, precum Google Alert, Yahoo, Technorati, Monitorthis sau pur şi simplu se poate da search pe diverse motoare de căutare, se poate căuta blogsearch, etc.

Există o serie de expresii pe care o companie nu este indicat să le găsească atunci când verifică reputaţia online, deoarece acel lucru înseamnă că reputaţia nu este una bună. Printre aceste expresii se numără: “Nu mai folosesc niciodată”, “Unde fac reclamaţie?”, “Nu recomand la nimeni”, “Cea mai proastă experienţă”.

rep_mgmt_356ec7cc5a

Puteţi găsi aici mai multe sugestii în ceea ce priveşte construirea reputaţiei online, venite de la preşedintele şi fondatorul agenţiei de marketing online Active Media, Laszlo Horvath. Mai multe informaţii utile despre acest lucru se mai pot găsi aici sau aici.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s